מה נאכל כדי לחזק את המערכת החיסונית?

למערכת החיסונית שלנו תפקיד חשוב ומהותי בחיסול חיידקים ונגיפים ובשמירה על גוף חזק ובריא. על מנת לוודא שמערכת החיסון פועלת כהלכה וללא מפריע, חשוב מאוד לסייע לה בפעילותה השוטפת ולחזק אותה באמצעות שתיית מים, פעילות גופנית וחשוב מהכל – תזונה נכונה.

ספורט ומערכת חיסונית

על אף שקיימים מאכלים רבים שבאמצעותם ניתן לחזק את המערכת החיסונית, קצרה היריעה מלהרחיב על כולם, ומסיבה זו, במאמר זה נתמקד בשני מאכלים עיקריים: כורכום ושיבולת שועל. כמו כן, ריכזנו עבורכם מספר רכיבים שניתן לשלב בסלט בריאות לצורך חיזוק המערכת החיסונית, ולקינוח – גם המלצה לתוסף תזונה איכותי. לגזור ולשמור.

כורכום

כורכום, הידוע גם בשם “האנטיביוטיקה של הטבע”, הוא סוג של תבלין עתיק הנמצא בשימוש גם ברפואה המסורתית. צמח הכורכום נמנה בין הצמחים האפקטיביים ביותר לחיזוק המערכת החיסונית ולמניעת מחלות חורף כדוגמת צינון. הכורכום מכיל אנטי אוקסידנט עוצמתי בשם “כורכומין”, שמסייע באיתור רדיקלים חופשיים בגוף ובנטרול שלהם. באופן זה, מונע הכורכום תהליכי חמצון בגוף, ומסייע למערכת החיסונית להמשיך בפעילותה ללא כל מפריע. בנוסף, לכורכום השפעות אנטי דלקתיות ויכולת ויסות למגוון של תהליכים ומנגנונים בגוף, אשר מסייעת בהתמודדות עם מצבים כמו אלרגיה, דלקת פרקים, סרטן, סוכרת ומחלות לב.

שיבולת שועל

שיבולת שועל היא סוג של דגן, לו מיוחסות תכונות בריאותיות רבות. שיבולת שועל מכילה כמות גדולה מאוד של סיבים, אשר תומכים בפעילותה התקינה של מערכת העיכול וכך למעשה תומכים גם בפעילות המערכת החיסונית. חשוב להבין כי כשמערכת העיכול אינה מתפקדת כהלכה, העניין עלול להוביל לתהליכים דלקתיים בגוף – חלקם אף כרוניים, אשר “מתישים” את המערכת החיסונית וגורם לה למצב של עוררות מוגברת. מסיבה זו, ישנה חשיבות גדולה לצריכת סיבים תזונתיים על בסיס יומיומי, בין אם במסגרת המזונות שאנו צורכים ובין אם בתוספי תזונה. פרט לסיבים תזונתיים, שיבולת שועל מכילה גם בטא גלוקן, ויטמין E וויטמין B. ויטמין E מכיל נוגדי חמצון ומסייע בהעלאת רמת הנוגדנים בדם, ואילו ויטמין B משמש כמרכיב חיוני בתפקוד מערכות העצבים והחיסון, שכן הוא מסייע בתהליכי הייצור והחלוקה של התאים, בדגש על תאי הדם האדומים.

מתכון לסלט בריאות

כאמור, ישנם עוד מאכלים רבים המסייעים בחיזוק המערכת החיסונית. להלן מספר מרכיבים שניתן לשלב בסלט, על מנת להפוך אותו למזון בריאות לחיזוק המערכת החיסונית:

  • גזר – גזר עשיר בוויטמין A, המשתתף בתהליכי יצירת תאים חדשים בגוף, ובד בבד שומר על תאים קיימים.
  • ברוקולי, כרוב או כרובית חיים – ירקות העשירים בוויטמין C – נוגד חמצון עצמתי המסייע בשמירה על מערכת החיסון.
  • עדשים – עדשים הם סוג של קטניות העשירות בוויטמין B6, הנחשב לוויטמין חיוני בכל הנוגע לפעילות מערכת החיסון.

ניתן ורצוי להוסיף לסלט רוטב על בסיס מיץ מלימון טרי, שמן זית, שום כתוש ודבש:

  • מיץ מלימון טרי – מכיל כמות גבוהה של ויטמין C.
  • שמן זית – שמן הזית עוזר ב”לכידה” של ויטמין A תודות לשומניות שלו.
  • שום כתוש – השום נחשב לאנטיביוטיקה טבעית, בעיקר תודות ליכולות האנטי דלקתיות שלו.
  • דבש – לדבש יכולות אנטי בקטריאליות. כמו כן, הוא עשיר במינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון.

תוספי תזונה

אין ספק כי לעיתים, תזונה לבדה אינה מספקת לגוף את כל אשר הוא זקוק לו. במקרים כאלה, מומלץ מאוד לשלב תוספי תזונה על בסיס יומיומי, אשר יסייעו במילוי החסר ובתמיכה בפעילות של כלל המערכות בגוף, בדגש על המערכת החיסונית. מומלץ לבחור בתוסף תזונה המכיל מספר רכיבים איכותיים, אשר יחד משמשים כתוספת טובה ואפקטיבית לפעילות הגוף. דוגמא לתוסף תזונה איכותי כזה, הוא התוסף “שיזנדרה פלוס” של הרבלייף, המכיל בין היתר ויטמין E, ויטמין C, בטא קרוטן וסלניום – נוגדי חמצון עוצמתיים ביותר, אשר מחזקים את המערכת החיסונית ומגנים על הגוף מפני זיהומים, אלרגיות ועוד. התוסף מכיל גם את צמח השכיזנדרה – צמח אשר נמצא בשימוש ברפואת הצמחים מזה אלפי שנים וידוע ביכולת המעוררת שלו, בהגנה על הכבד ובשיפור תפקוד המוח.

שיזנדרה פלוס של הרבלייף