אורח חיים בריא לילדים מתחיל בהורים


כדי שהילדים שלכם יתחילו לשמור על אורח חיים בריא, הגיע הזמן שגם אתם תעשו את זה. קבלו טיפים שיעזרו לכם לעזור להם

הילדים שלנו לומדים מאיתנו כל כך הרבה, לטוב ולרע. אנחנו המודל לחיקוי עבורם. ולכן, אם אתם לא מצליחים להימנע מלחסל חפיסת שוקולד שלמה, אל תתפלאו אם גם הילד שלכם יאכל מתוקים ללא הפסקה. אל תצפו מהילדה לסיים צלחת מלאה בברוקולי, אם אתם ממלאים את הצלחת שלכם בפסטה מקמח לבן או בפרוסה עבה שללחם לבן מרוחה בחמאה. עכשיו, כשפסח מעבר לפינה, עלול להיות לנו קשה עוד יותר לשמור על תפריט מאוזן ואורח חיים בריא לילדים שלנו. אנחנו רצים מארוחה לארוחה, הילדים נפגשים עם חברים ונהנים מכמויות של קינוחים ומתוקים למיניהם, ועוד לא התחלנו לדבר על מצה מרוחה בשוקולד. אתם אולי אומרים לעצמכם שככה זה חגים, ואין ברירה, אבל זכרו שאורח חיים בריא מתחיל בנו, ההורים. קבלו טיפים שיעזרו לכם לשמור על תזונה מאוזנת ואורח חיים בריא בבית, למען הילדים שלכם וגם למענכם.

אוכלים בריא

אורח חיים בריא מתחיל מתזונהמאוזנת.כדי שגם הילדים יבינו את זה, אפשר לערוך מסיבה משפחתית בריאה ולערב את הילדים בתכנון התפריט הבריא החדש. הסבירו להם על תזונה מאוזנת ועל אורח חיים בריא ותנו להם לבחור את המנות הבריאות שהם אוהבים, כדי למשוך אותם לרעיון. דאגו להתחיל את היום בארוחת בוקר בריאה, שתעניק לכם ולילדים אנרגיה להמשך היום. ודאו שהתפריט היומי המשפחתי כולל מספיק ירקות ופירות. השתדלו לצרוך לפחות 5מנות של פירות וירקות בכל יום. החליפו את הקמח הלבן והפחמימות הריקות בדגנים מלאים, כמו אורז מלא, שיפון או פסטה מחיטה מלאה. הקפידו להגיש קנקןמים בכל ארוחה וותרו על שתייה ממותקת בבית-הם יקבלו מספיק ממנה מחוץ לבית, אצל חברים או בארוחות משפחתיות גדולות. אפשר להוסיף לקנקן המים מספר פרוסות לימון וקצת נענע, כדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר. השתדלו להגיש בכל ארוחה מאכלים הכוללים את כל אבות המזון, והגישו את האוכל במנות קטנות, כדי להימנע מאכילת יתר.

אוכלים יחד

כדי לשתף את הילדים באורח החיים החדש, תנו להם להכין איתכם ארוחה אחת בשבוע. הרשו להם לבחור מה יוגש לשולחן, במסגרת כללי התזונה הבריאה של המשפחה, ותנו להם יד חופשית במטבח, בהתאם לגיל וליכולות שלהם. ילדים קטנים יכולים לעזור לשטוף ירקות ופירות, ילדים גדולים יותר יכולים לעזור בקילוף ירקות ובלישת בצק וילדים גדולים יכולים לתפעל גם את הגז והתנור, בהשגחת הורה. השתדלו לאכול יחד, כמשפחה. מחקרים מראים שילדים שאוכלים באופן קבוע עם המשפחה נוטים לאכול יותר פירות וירקות מילדים שאוכלים לבד. אכלו לאט והקפידו שגם הילדים יאכלו לאט. למוח שלנו לוקח בערך 20דקות עד שהוא מודיע לגוף שהוא שבע.

הבחירות שלנו, הרווח שלהם

כהורים, יש לכם את האפשרות לבחור את הבחירות הנכונות עבור הילדים שלכם וללמד אותם איך לבחור נכון בעצמם. קראו תמיד את התווית על המאכלים המעובדים שאתם קונים, כדי שתוכלו לבחור את האוכל הטוב והמתאים ביותר עבור המשפחה שלכם. השתדלו לאפות או לבשל את האוכל והמעיטו בטיגון ככל האפשר. בחרו עבור המשפחה שלכם חטיפים בריאים ככל האפשר. קוביית שוקולד מריר, למשל, יכולה להיות פינוקנהדר, טעים ובריא בסוף הארוחה. בנוסף, אל תכריחו את הילדים לסיים הכל מהצלחת. במקום, עודדו אותם למלא את הצלחת מראש במנה קטנה.

נהנים מזמן איכות משפחתי

פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד משמירה על אורח חיים בריא. היא מחזקת את הגוף ועוזרת לנו לשמור על הבריאות. ילדים זקוקים לכשעה של פעילות גופנית ביום. אין צורך לרשום אותם לחדר
הכושר. קפיצה בחבל, משחק קלאס, ריקוד או סתם התמסרות בכדור יכולים לעזור לכם לשמור על הבריאות של הילדים שלכם. הצטרפו לפעילות הגופנית של הילדים שלכם,כדי להוות מודל לחיקוי עבורם. אם יש לכם אפשרות,לכו איתם ברגל או רכבו יחד על אופניים לקניות, לבית הספר או לגן. תכננו סופי שבוע פעילים –צאו לטיול, רכבו על אופניים או שחקו משחקי כדור. הילדים יכוליםגםלעזור במטלות הבית-להוציא את הכלב לטיול, לנקות אבק או לשטוף את הרכב.

איך לג’נגל בין כל המשימות?

בעולםהמודרני, עלול להיותקשה לנו, כהורים, לשמור על אורח חיים בריא. כדי להקל על החיים, מותר להפעיל לפעמים קיצורי דרך, כל עודהםמסייעים למטרה המרכזית שלכם. כדי להתחיל את הבוקר מהר יותר, למשל, תוכלו ליהנות משייק חלבון, שמכינים ב-5דקות בדיוק, כדי שיישאר לכם זמן להכין ארוחה בריאה גם לילדים שלכם. אבקת משקה החלבון של הרבלייף מכילה 9גרם חלבונים, סיבים, ויטמינים ומינרלים, וניתן להשיג אותה ב-5טעמים שונים. מערבבים אבקה עם מים או חלב דל שומן, מוסיפים ירקות או פירות שאוהבים, ונהנים ממנה בריאה וטעימה, שתספק לכם אנרגיה להמשך היום. מתחשק לכם משהו קטן וטעים במהלך היום, אבל אתם רוצים לשמור על הבריאות? נסו את חטיפי פורמולה 1אקספרס של הרבלייף, שמכילים סיבים וחלבונים ועוזרים לשמור על תחושת שובע.