ארוחת בוקר בריאה בקלי קלות

מפרוסה עם אבוקדו וביצה ועד חטיפי חלבון. רעיונות ל-10 ארוחות בוקר בריאות שמכינים בקלי קלות

ארוחת בוקר לכל היום

פרוסה עם אבוקדו וביצה – ארוחה פשוטה, אבל בריאה וממש טעימה. מועכים אבוקדו על 2 פרוסות לחם מחיטה מלאה. מפזרים מעט מלח ופלפל. מוסיפים למעלה ביצת עין או חביתה ונהנים מארוחה שאפשר גם לארוז לדרך.

קערת פירות חמה – דואגים שתמיד יהיו בפריזר מספר סוגים של פירות יער. בבוקר, ממש כשמתעוררים, מכניסים לתנור חצי כוס של פירות יער. כשהם חמים, מעבירים לקערה, מוסיפים קוביית שוקולד מריר שבורה וכוס חלב. פשוט מעדן!

מאפין ביצים – ארוחה קלילה שמכינים מראש ואוכלים קרה או מחממים במיקרוגל לפני האכילה. מערבבים בקערה 6 ביצים, חצי כוס ירקות שאוהבים (כמו תרד, פטריות או בצל), שליש כוס גבינה קשה מגוררת, מלח ופלפל. מחלקים את התערובת ל-6 כוסיות מאפינס ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-190 מעלות. אופים כ-20-15 דקות. אחרי שהמאפינס מצטננים אפשר להכניס למקרר.

פרוסה עם יוגורט וסלמון מעושן – במקום להעמיס על הפרוסה שלכם כמויות של גבינה שמנה, אפשר פשוט להחליף את הגבינה ביוגורט דל שומן. אולי זה נשמע לכם מוזר, אבל יוגורט הוא תחליף מושלם ובריא יותר לגבינות שמנות למריחה. נסו למרוח רבע כוס יוגורט דל שומן על פרוסת לחם מקמח מלא או לחם שיפון. הניחו על היוגורט סלמון מעושן פרוס, מספר פרוסות דקיקות של בצל סגול ופזרו מעל כפית צלפים ומעט פלפל שחור גרוס. מובטחת לכם חוויה קולינרית מושלמת.

פודינג צ’יה – זרעי צ’יה הם אחד הדברים הכי בריאים שאתם יכולים לאכול לארוחת בוקר. את הפודינג הזה מכינים ערב קודם, ובבוקר מתענגים על מנה סופר טעימה ובריאה. מערבבים בקערה כוס וחצי של חלב קוקוס, חצי כוס זרעי צ’יה, כף סירופ מייפל וכפית תמצית וניל. מכניסים למקרר למשך הלילה. בבוקר מגלים שהתערובת הפכה למנה במרקם פודינג. מוסיפים למעלה חצי כוס פרי טרי, כמו תותים ומערבבים.

יוגורט עם גרנולה ופירות – ארוחה קלילה במיוחד, שאפשר להכין עם כל פרי שאוהבים. מערבבים 3-2 כפות גרנולה (הכי טוב גרנולה שמכינים בבית. אם לא – השתדלו לקנות גרנולה ללא פירות יבשים, שמעלים את אחוזי הסוכר במנה) עם כוס יוגורט דל שומן וכפית דבש. לכל הטוב הזה מוסיפים חצי כוס פירות שאוהבים.

דייסת שיבולת שועל – דייסת שיבולת שועל היא פיתרון נוח, טעים ומחמם לארוחת בוקר. אפשר גם להכין את הדייסה מראש ורק לחמם אותה במיקרוגל לפני שאוכלים. שמים בסיר שיבולת שועל ונוזל כמו מים או חלב. היחס צריך להיות חצי כוס של שיבולת שועל לכל כוס נוזל. מבשלים על אש נמוכה מספר דקות, עד ששיבולת השועל הופכת רכה. מכאן אפשר להוסיף כל מה שאוהבים, כמו למשל תפוח קצוץ וקינמון, צימוקים ומשמשים מיובשים או בננה עם אגוזי מלך וקינמון.

חביתה עם ירק וגבינה – מערבבים בקערה ביצה. מוסיפים חצי כוס של ירקות חתוכים שאוהבים, כמו פטריות, בצל או תרד. מוסיפים 2 כפות גבינת מוצרלה מגוררת, מלח ופלפל. מטגנים במחבת מספר דקות. הכי כיף לאכול ליד סלט קטן, אבל אם אין זמן, אפשר להסתפק במלפפון שלם ומספר עגבניות שרי.

שייק חלבונים – לארוחה עשירה בחלבון, ערבבו אבקת משקה של הרבלייף עם מים או חלב. הוסיפו פירות שאתם אוהבים במיוחד והכניסו לבלנדר ל-2 דקות. מוזגים לכוס ונהנים ממנה המכילה 9 גרם חלבון, מינרלים וויטמינים ורק 217 קלוריות. האבקה מגיעה בחמישה טעמים שונים – וניל, שוקולד, תות, פירות טרופיים וקרם עוגיות.

שייק חלבונים – לארוחה עשירה בחלבון, ערבבו אבקת משקה של הרבלייף עם מים או חלב. הוסיפו פירות שאתם אוהבים במיוחד והכניסו לבלנדר ל-2 דקות. מוזגים לכוס ונהנים ממנה המכילה 9 גרם חלבון, מינרלים וויטמינים ורק 217 קלוריות. האבקה מגיעה בחמישה טעמים שונים – וניל, שוקולד, תות, פירות טרופיים וקרם עוגיות.

חטיפי חלבון – לארוחת בוקר קלילה במיוחד, שלא דורשת שום הכנה מראש, נסו חטיפי חלבון. קיימים בשוק שלל חטיפי חלבון וחשוב לבחור בכאלה שבאמת יכולים להחליף ארוחה. חטיפי חלבון כאלה הם חטיפי פורמולה 1 אקספרס של הרבלייף. דמיינו שייק חלבונים שהפכו אותו לחטיף – אלה הם בדיוק חטיפי החלבון האלה. הם מכילים חלבונים, סיבים, מינרלים וויטמינים. חטיפי חלבון פורמולה 1 אקספרס בטעם שוקולד מכילים רק 207 קלוריות. חטיפים בטעם פירות יער ויוגורט מכילים 206 קלוריות.

חטיפי חלבון לארוחת בוקר