תזונה נכונה לשיער בריא

תזונה נכונה לשיער בריא

מה שאנחנו אוכלים משפיע ישירות על השיער שלנו.

"הראו לי את השיער שלכם... ואומר לכם מה אתם אוכלים." מופתעים? אנו רגילים כי מוצרי שיער כוללים שמפו, מרכך, ג'ל, מסכות, וכל מה שנדרש מאיתנו הוא להניח אותם על השיער. אך למעשה, מצב השיער מושפע ישירות ממה שקורה בתוך הגוף שלנו.

 

אנחנו ייחודיים, וכמובן, נראים אחרת. מתולתל או ישר, צבוע או טבעי, מסורק או מגולח לגמרי, השיער משקף את האישיות שלנו. עם זאת, כל המומחים מסכימים - תזונה מאוזנת היא המפתח לשיער בריא.

 

המרכיב העיקרי של השיער (וגם של השיניים, הציפורניים ואפילו הקרניים והפרסות אצל בעלי חיים) הוא קרטין, חלבון ממשפחת הפרוטאינים. קרטין מהווה כ-95% מהשיער! לכן, צריכת כמות מספקת של חלבון חשובה כל כך. כולנו התנסינו כנראה בדיאטה מסוימת, בהמלצת חבר/ה או אתר אינטרנט כזה או אחר. אנו מורידים מספר מזונות מהתפריט היומי - ופתאום שמים לב שאנו מאבדים את השיער שלנו! זה עלול לקרות גם בשל מחסור בחלבונים. בנוסף לחלבון, השיער זקוק גם למגוון מיקרו-אלמנטים נוספים הכוללים ברזל, נחושת, מגנזיום וסלניום; הם מעורבים בייצור הקרטין, לכן חשוב לוודא כי התזונה כוללת גם מרכיבים אלה.

 

למרבה המזל, בניית תפריט הכולל חלבונים ומיקרו-אלמנטים החיוניים לבריאות השיער היא משימה פשוטה לביצוע. הקפידו לצרוך עוף, בשר, ביצים, דגים ואגוזים ובחרו מתוך מגוון רחב של מוצרי הרבלייף עשירים בחלבון: תערובת אבקה להכנת משקה "פורמולה 1", חטיף חלבון "פורמולה 1 אקספרס" ואבקת חלבון "פורמולה 3". ודאו כי התזונה היומית שלכם כוללת לפחות אחד ממוצרים אלה.

 

לסיכום: הטיפול בשיער צריך לכלול שני רבדים – חיצוני ופנימי. אתם ודאי יודעים מהם  מוצרי הטיפוח האידיאלים עבור סוג השיער שלכם ומשתמשים בהם כבר זמן רב. כעת, הגיע הזמן לטפל בשיער מבפנים, להקפיד על תזונה נכונה ולכלול בה את כל המרכיבים החיוניים לבריאות השיער.