מהו שיווק ישיר?
שיווק ישיר הוא ענף שהתפתח בסוף המאה התשע עשרה. כיום זהו ענף משגשג שבו לוקחים חלק הן מותגים עולמיים מובילים והן עסקים קטנים.
מגוון המוצרים והשירותים המוצעים לקונים בערוצי השיווק הישיר כולל תכשיטים, כלי מטבח, תוספי מזון, קוסמטיקה, כלי בית ואפילו מוצרים בתחום האנרגיה והביטוח. היקף ההכנסות הכולל של חברות השיווק הישיר עולה על 180 מיליארד דולר. כיום פועלים בענף זה מעל מאה מיליון איש.
היתרון לצרכן
בשונה מהשיווק הקמעונאי, בשיווק הישיר המוצר או השירות מקודמים באמצעות דו-שיח ישיר ולא בנקודת מכירה קבועות. יועצי השיווק הישיר מטפחים קשרים יציבים עם הלקוחות הפוטנציאליים, מציגים את המוצר לכל פרטיו ולוקחים על עצמם גם את האספקה והאחריות. בעידן הרשתות החברתיות, בו קיימת העדפה ברורה מצד הצרכנים לגישה אישית ככל שניתן ולשירות כמה שיותר מהיר, גישה אינדיבידואלית זו לשירות הופכת להיות יותר ויותר רלוונטית.
היתרון ליועצים
מיליוני בני אדם ברחבי העולם כולו בוחרים בשיווק ישיר. חלק מהם עושים זאת, כי הם אוהבים את המוצרים ואת השירותים של החברה הספציפית ורוצים לקבל אותם במחיר נמוך יותר. אחרים מחליטים להציע לחברים, לקרובי המשפחה ולמכרים להשתתף במכירת המוצרים ומקבלים עמלות ממכירותיהם. היועצים המצליחים ביותר מרחיבים את העסק באמצעות יצירה של רשת שיווק עצמאית ובונים קריירה אמיתית בתחום. ההוצאות הדרושות לפתיחת עסק לשיווק ישיר קטנות לאין ערוך בהשוואה לשיווק מורשה, והסיכונים מזעריים.
הרבלייף
הרבלייף היא אחת משלוש החברות המובילות בעולם הפועלות בשיטת שיווק ישיר, והחברה המובילה בתחום השמירה על תזונה מאוזנת ואורח חיים בריא. המוצרים שלנו נמכרים בלמעלה מ-95 מדינות. איכותם המוכחת זכתה פעמים רבות לציונים גבוהים מהמומחים בתחום. מאז הצטרפה לאיגוד הבין-לאומי לשיווק ישיר, הרבלייף מקפידה למלא בקפדנות אחר תקנות האתיקה של האיגוד, שמטרתן להגן על זכויות הצרכן ולספק סביבה תחרותית הוגנת.
המודל העסקי של הרבלייף – אחד המודלים היעילים ביותר בתחום השיווק הישיר. כ-73% ממחזור הכספים של החברה חוזר אל השותפים העצמאיים כתשלומים וכבונוסים. החברה מציעה תוכנויות הכשרה מן המתקדמות בעולם, לרבות סדנאות בין-לאומיות בהשתתפות מומחים מובילים מרחבי העולם, קשר רציף עם המשווקים ותמיכה בפרסום ובמידע.