מהם תוספי תזונה ומתי מומלץ לצרוך אותם?

האם כדאי לכם לקחת תוספי תזונה? האם תוספי תזונה לספורטאים מתאימים לכם? מהם בכלל תוספי תזונה ומי צריך לצרוך אותם?

 

תוספי תזונה

תוספי תזונה הפכו בשנים האחרונות פופולריים יותר ויותר. אחוזים גבוהים מהאוכלוסיה בכל רחבי העולם צורכים תוספי תזונה על בסיס קבוע. תוספי התזונה הנפוצים כוללים ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ועוד. אפשר לרכוש אותם כקפסולות, אבקה, כדורים ואפילו כחטיפי אנרגיה. תוספי תזונה הם לא תרופה והם גם לא תחליף לתזונה בריאה ומאוזנת. הם פתרון מצוין למי שרוצה לוודא שהגוף שלו מקבל את כל החומרים המזינים שהוא צריך, כמו למשל מי שגר במדינות בהן שמש היא מצרך נדיר, ולכן צורך ויטמין D כתוסף תזונה. גם ספורטאים, שזקוקים להשלמות של שלל חומרים מזינים, בשל העומס הפיזי של הפעילות הגופנית יכולים ליהנות מהיתרונות של תוספי תזונה. ספורטאים כאלה יכולים להשתמש בשלל תוספי תזונה לספורטאים, כמו שייק חלבונים או חטיפי חלבון.

מהם בדיוק תוספי תזונה?

תוספי תזונה מספקים לגוף חומרים מזינים שהגוף לא מקבל בכמויות הנדרשות בדרכים אחרות. תוספי התזונה שרובנו מכירים כוללים ויטמין D, ויטמין C, אומגה 3 או ברזל, אבל אלה רק חלק קטן מתוספי התזונה הקיימים בשוק. תוספי תזונה יכולים להיות ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן או חומצות אמינו ואפשר למצוא אותם כנוזל, כדורי מציצה, כדורים לבליעה, אבקות, חטיפים ועוד. הם מגיעים במנות שונות ובשילובים שונים.

מי צריך תוספי תזונה?

כיום, כשרובנו לא מקבלים מספיק חומרים מזינים מהמזון שאנחנו צורכים, רבים מאיתנו זקוקים לתוספי תזונה. הצריכה היומית המומלצת לירקות ופירות, למשל, כמעט הכפילה את עצמה בשנים האחרונות, ורוב האנשים לא עומדים בהמלצות של אכילת עשר מנות של ירקות ופירות ביום. תוספי התזונה יכולים לעזור לכם לקבל את החומרים התזונתיים החסרים, לשמור על איזון בגוף ולספק לגוף נוגדי חימצון (כמו ויטמינים A, C ו-E). אם אתם לא נחשפים מספיק לשמש, כדאי לבדוק חוסר של ויטמין D ולספק לגוף חוסר, אם קיים, דרך תוסף תזונה. גם רבים שחיים בישראל, אגב, לא נחשפים לשמש מספיק, ולכן סובלים מחוסר של ויטמין D. גם צמחונים וטבעונים זקוקים לרוב לתוספי תזונה, שכן הם חסרים את החומרים המזינים שהגוף מקבל כשצורכים מזון מן החי. ואם אתם ספורטאים, בין אם חובבנים או מקצוענים, רוב הסיכויים שצריכה של תוספי תזונה לספורטאים תחזק את הגוף שלכם ותסייע לכם להגיע להישגים טובים יותר.

חשוב לשים לב

כמות גבוהה של חומרים מזינים היא לא בהכרח טובה יותר לגוף, וכדאי לערוך מחקר קטן על תוספי התזונה שאתם מתכוונים לקחת, לפני שאתם מתחילים לצרוך אותם. חלק מהחומרים המזינים האלה עלולים לגרום לתופעות לוואי שונות, כשהם נלקחים בכמויות גדולות מדי, ולכן חשוב לשמור על המנה היומית המומלצת ולא לעבור אותה על דעת עצמכם. בנוסף, אם אתם לוקחים תרופות מסוימות על בסיס קבוע, אם אתם סובלים ממחלות כרוניות או אם אתן נשים בהריון, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע לפני שאתם מתחילים לצרוך תוספי תזונה.

תוספי תזונה פופולריים

ישנם לא מעט תוספי תזונה, שרבים באוכלוסיה צורכים על בסיס קבוע. אומגה 3, למשל, הן חומצות שומן שמסייעות במלחמה במחלות לב, שומרות על בריאות כלי הדם ומפחיתות סיכון לדיכאון. כמוסות הרבלייפליין של הרבלייף מכילות חומצות שומן אומגה 3 מסוג EPA ו-DHA. אפשר לקבל כמות מספקת של חומצות אומגה 3 מצריכה של 3-2 דגים שומניים בשבוע, אבל מכיוון שהתזונה של רובנו לא מכילה כמות כזו, כמוסות הרבלייפליין יעזרו לכם להשלים את הכמות הנדרשת של חומצות אומגה 3. גם ויטמין D נחשב לתוסף תזונה פופולרי במיוחד. יש לו חלק גדול בשמירה על עצמות חזקות וכן במלחמה נגד סכרת. אם אתם לא נחשפים מספיק לשמש ולא מקבלים מספיק ויטמין D ממזון (צמחונים וטבעונים, למשל, עלולים לסבול מחוסר ויטמין D, שנצרך בעיקר ממזון מן החי), צריכה של ויטמין D כתוסף תזונה יכולה להיות יעילה עבורכם. ויטמין C גם הוא נחשב כבר שנים לתוסף תזונה פופולרי במיוחד. הוא מסייע לתפקוד של מערכת החיסון של הגוף, עוזר במניעה של מחלות לב וכלי דם וחשוב גם לשמירה על בריאות העור והרקמות בגוף. טבליות Roseguard של הרבלייף מכילות 100% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמינים C ו-A והן עשירות גם בוויטמין E. צריכה של הטבליות תגן על הגוף מפני רדיקלים חופשיים ותעזור לכם לשמור על מערכת חיסונית בריאה ותקינה.

תוספי תזונה לספורטאים

ספורטאים חובבנים ומקצוענים זקוקים אפילו יותר לתוספי תזונה. תוספי תזונה לספורטאים כוללים מוצרים שמכילים חלבון בכמויות גבוהות, סיבים תזונתיים וויטמינים שונים. הרבלייף מציעה מספר תוספי תזונה לספורטאים, שיכולים לעזור לכם ליהנות מפעילות גופנית ולשמור על גוף בריא – פורמולה 1 ספורט היא תערובת אבקה להכנת שייק לספורטאים, שמכילה 18 גרם חלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים E ו-C ורק 219 קלוריות בכל מנה. תוכלו לבחור גם באבקת משקה להכנת שייק חלבונים, שמגיעה ב-5 טעמים שונים. האבקה מכילה 9 גרם חלבון, סיבים תזונתיים ועד 20 מינרלים וויטמינים. בכל מנה כ-217 קלוריות בלבד. חטיפי החלבון של הרבלייף הם נשנוש מעולה לספורטאים. הם מגיעים ב-3 טעמים שונים ומכילים 10 גרם של חלבון וכ-140 קלוריות. בסוף האימון מומלץ לצרוך משקה התאוששות Pro Max, משקה עשיר בחלבונים, מושלם לשתייה עד חצי שעה אחרי פעילות אנאירובית.

פרו מקס