הטיפים של הרבלייף לשדרוג שייק חלבון

4 טיפים לשדרוג שייק חלבון ביתי

ישנם הרבה מתאמנים שעבורם משקה חלבון ביתי הוא אלמנט לא פחות חשוב במשטר האימונים, מהמנוי לחדר הכושר או מהאימון היומי עצמו. עבור אלו מכם שרגילים לצרוך את שייק החלבון באופן קבוע או מזדמן, החלטנו להקדיש את המאמר הבא, הכולל ארבעה טיפים קטנים אך חשובים מאין כמוהם, שיסייעו לכם לשדרג את שייק החלבון שלכם בצורה משמעותית. שדרוג מבחינתנו בא לידי ביטוי לא רק בטעם טוב יותר, אלא גם בתוספת של מרכיבים מזינים ובריאים. מוכנים לצאת לדרך? הנה אנחנו מתחילים.  

 

טיפ מספר 1 - חמאת שקדים

חמאת שקדים מהווה תוספת חשובה של מרקם, טעם, סידן וחומצות שומן חד בלתי רוויות. אם יש ברשותכם מעבד מזון איכותי, אתם אפילו לא צריכים לרכוש חמאת שקדים, שכן באפשרותכם להכין את המוצר בעצמכם. כל שעליכם לעשות זה פשוט להכניס שתי כוסות שקדים למעבד המזון, להפעיל את מעבד המזון במשך כ-30 דקות ובזה פחות או יותר נגמר הסיפור.

 

אם התערובת תתחיל "לטפס" על דפנות המכל, עליכם לעצור את פעולת המכשיר, להחזיר את התערובת לקרקעית המכל ולהמשיך את פעולת המכשיר. שימו לב - אין להשתמש במעבד מזון שהמנוע שלו עלול להישרף בפעולה ממושכת. קחו בחשבון שלצד הערכי התזונתיים והטעם המעולה – חמאת שקדים מכילה גם לא מעט קלוריות, אז אם אתם מנסים להוריד במשקל, כדאי לוותר עליה ולדלג לשלב הבא, ואם אתם מנסים לשמור על המשקל הנוכחי שלכם פשוט תוסיפו ממנה מעט. 

 

טיפ מספר 2 - מקסימום טעם, מינימום קלוריות

שתי שאלות מעסיקות את האדם המודרני: הראשונה היא כיצד ניתן להרוויח מקסימום כסף במינימום מאמץ והשנייה היא כיצד ניתן להפיק מקסימום טעם במינימום קלוריות. השאלה הראשונה מלווה את האנושות פחות או יותר מאז שהתבשרנו על כך שרק בזיעת אפנו נאכל לחם ולכן ברשותכם, נדלג עליה.

בנוגע לשאלה השנייה, ייתכן שהיא כל כך מורכבת כפי שנדמה. זאת כיוון שישנם אינספור תבלינים שערכם הקלורי שואף לאפס. אמנם לא כל תבלין יחמיא לשייק שלכם, אבל אין כל רע בניסויים קולינריים שבסופו של דבר יובילו לתוספת טעם ועניין. במיוחד מומלץ לנסות להשתמש באבקת קינמון, תמצית וניל ואגוז מוסקט (טחון). ישנם גם כאלו שאוהבים לפלפל את השייק שלהם עם טבסקו או פלפל שחור. מילות המפתח הן דמיון, יצירתיות והעזה. 

 

טיפ מספר 3 - לא על הטעם לבדו

שדרוג השייק יכול לכלול גם שיפור של הנראות וכן תוספת של מרקם מעניין. תוספת של מרקם ניתן להשיג פשוט על ידי הוספה של מעט אגוזי מלך או שקדים קצוצים ואם אתם מעוניינים לשפר את הנראות של השייק, כל שעליכם לעשות זה לפזר קצת קוקוס קלוי על המשקה או רק על שפת הכוס. הקוקוס הקלוי ישווה לשייק מראה של קוקטייל ומובן שיוסיף גם מרקם גרגירי ומעניין לכל הסיפור. מומלץ לנסות! 

 

ולסיום, שתי מילים: בננות קפואות

משקה חלבון ביתי אפשר לשדרג בעזרת מצרך אחד בלבד: בננות קפואות. הרבה מתאמנים מוסיפים לשייקים שלהם קוביות קרח, בעיקר בחודשי הקיץ הלוהטים, אבל עם כל הכבוד לקוביות הקרח תוספת טעם היא לא הצד החזק שלהן... קוביות קפואות של בננה לעומת זאת, מוסיפות טעם וטקסטורה קרמית משגעת.

כל שעליכם לעשות זה פשוט לקלף כמה בננות, לחתוך לפרוסות בעובי של שני ס"מ, להניח על מגש או תבנית עם נייר אפיה, להקפיא במשך הלילה ובבוקר, להכניס לשקית אטומה עם סגירה הרמטית. בפעם הבאה שתכינו משקה חלבון ביתי, זכרו להכניס לתערובת המרכיבים כמה קוביות, בהתאם לטעם האישי שלכם. אתם הולכים להודות לנו במיוחד על הטיפ הזה...

למגוון המלא של אבקות חלבון ליחצו כאן