שייק חלבונים לספורטאים - מנפצים את התפיסות המוטעות

כל מי שמנהל אורח חיים ספורטיבי ומתאמן בקביעות יודע שהחלק המשלים לבנייה ושמירה על גופנו, מגיע מתזונה נכונה ומאוזנת. חלקנו אף נחשף למגוון תוספי מזון שנועדו לספק לנו את האנרגיה והרכיבים התזונתיים שקשה להשיג מאכילה בלבד. תוספים אלו מאפשרים לגוף להגיע למטרות האימון שהצבנו לו. בניית שריר, גם הקטן ביותר, מחייבת תצרוכת חלבון מתאימה ובמידה ולא נספק אותה לגופנו, מאמצינו ירדו לטמיון.

שייקים לספורטאים, עשירים בחלבון וידועים בתור הדרך הזמינה, הקלה והטעימה ביותר לסיפוק צרכי התזונה שלנו באופן מרוכז ופשוט, ועדיין יש מי שנרתעים מהם, לא פעם בגלל מיתוסים מיושנים או פשוט מוטעים. ריכזנו כמה תפיסות לגבי שייקים לספורטאים ובדקנו איזו נכונה ואיזו ממש לא.

 

שייק ואבקות חלבונים מכילים סטרואידים – לא נכון

למרות שמדובר במוצר שיבנה את השרירים עליהם עמלתם רבות באימון, שייק חלבונים איננו מורכב מהורמונים ואיננו מסוכן לגוף. כוחו של שייק חלבון הוא בהעברת חומצות אמינו לתאי שרירך, כך שיוכלו להיבנות מחדש לאחר ש"נהרסו" במהלך אימון ההתנגדות שביצעתם.

לכל מוצרי תזונת הספורט של הרבלייף>>>

 

ניתן להשיג את כל תצרוכת החלבון שלנו מאכילה רגילה – לא נכון

לגופנו נדרשים בין 1-2 גרם חלבון ליום, לכל קילוגרם משקל, תלוי במידת וסוג הפעילות הגופנית שאנו מבצעים. בכדי לספק את כמות החלבון האופטימלית עבורנו, יהיה עלינו לצרוך כמות גדולה מאוד של אוכל. מדובר על כמות מזון שחורגת מצריכה רגילה ותוסיף לתפריט, על הדרך גם  המון קלוריות, שומן והוצאה כספית לא מבוטלת. למה כדאי לשתות משקה חלבון אחרי אימון? כל התשובות כאן>>>

 

שייק חלבונים איננו מתאים לנשים ויהפוך את גופן ל"גברי" – לא נכון

לא רק שהתפיסה הזאת איננה נכונה, האמת שהיא אף הפוכה מהמציאות. שתיית שייק חלבון יכולה להיות משמעותית יותר עבור נשים מאשר עבור גברים. הסיבה לכך היא שלא פעם נשים צורכות פחות חלבון בתזונה שלהן לעומת בני המין השני. נשים רבות שרוצות לרדת במשקל מאבדות תוך כדי דיאטה אחוזים ברקמת השומן, השריר, ואפילו העצם. כדי למקד את ירידת המסה העיקרית באחוזי השומן בגוף, עלינו לצרוך יותר חלבונים שיחפו על אובדן השריר.

לכל משקאות החלבון של הרבלייף>>>

 

חובה לצרוך שייק פרוטאין סמוך לגמר האימון – נכון ולא נכון

מחקרים מראים שהשפעת צריכת חלבונים יעילה יותר בסמוך לגמר האימון, אך ההנחה לפיה יש להקפיד על חלון זמן מצומצם של כשעה מתום האימון, מוטעית. סינתזת החלבון בשריר ממשיכה בין 24 ל-48 שעות לאחר אימון. המסקנה היא שרצוי לצרוך שייק פרוטאין בסמוך לגמר האימון, אך חשוב לזכור שתזונה עשירה בחלבון יכולה וחייבת להתקיים לאורך כל היום. למיתוסים נוספים על תזונה נכונה לחיטוב >>>

 

חלבון מי גבינה הוא החלבון הטוב ביותר לגופך – נכון

חלבון המופק ממי גבינה הוא בעל הערך הגבוה ביותר של חומצות אמינו, החיוניות לבניית שרירי השלד. החלבון מורכב מקזאין ומי גבינה. הקזאין שומר על השרירים שלנו מפני פירוק במהלך כל שעות היממה. אבקת החלבון מופקת ע"י סינון של חלבוני מי הגבינה מתוך ליטרים רבים של חלב, כך שלא ניתן להגיע לריכוז גבוה זה של חלבון ע"י צריכה רגילה של מוצרי חלב.