4 סיבות שישכנעו אתכם לא לדלג על ארוחת בוקר

ישנן קלישאות מסוימות, שהשימוש התדיר בהן יוצר את התחושה לפיה מדובר בטענות שגויות וחסרות שחר. "ארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום", היא בין הקלישאות האלו ולפיכך רבים מאתנו נוטים לזלזל בה ולבטל אותה כלאחר יד. למען הסר ספק, נציין כי אמנם מדובר בקלישאה, אך ללא ספק באחת המבוססות ביותר שבהן. לארוחת הבוקר ישנה השפעה משמעותית על בריאות האדם והקפדה על תזונה נכונה לחיטוב מתחילה כבר כשאתם פותחים את היום. במאמר שלפניכם נספק ארבע סיבות טובות להעניק לארוחת הבוקר את הכבוד הראוי לה. קריאה נעימה ובתיאבון! למגוון שייקים מעולים להתחיל איתם את היום ליחצו כאן >>

 

הפחתה בסיכון למגוון בעיות בריאות

ישנו גוף גדל והולך של עבודות מחקריות, המצביעות על כך שאכילת ארוחת בוקר באופן קבוע, הינה בעלת יתרונות בריאותיים רבים ביותר, הבאים לידי ביטוי במגוון דרכים. כך לדוגמה, במחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, הנמשך 16 שנים וכלל 26902 גברים אמריקאים בני 82-45, נמצא שאלו שדילגו על ארוחת הבוקר, נמצאו בסיכון גבוה יותר ב-27% לסבול ממחלת לב כלילית, בהשוואה לגברים שהקפידו לאכול ארוחת בוקר מדי יום.

ישנם גם מחקרים לפיהם הקפדה על ארוחת בוקר מדי יום מפחיתה את הסיכון להשמנת יתר ולסוכרת סוג 2, ידוע כי דילוג על ארוחת בוקר עשוי להוביל לחסרים תזונתיים ולמעשה קצרה היריעה מלהקיף את כל הידע שנצבר בנושא זה. השורה התחתונה היא שארוחת בוקר מהווה גורם מגן משורה ארוכה של תחלואות ותורמת לבריאות הכללית בצורה משמעותית.  ל-5 טיפים לאורח חיים בריא שכל אחד יכול לאמץ ליחצו כאן >>

 

ארוחת בוקר בריאה תורמת לשיפור הריכוז

כבר הרבה מאוד שנים קיימת מודעות להשפעה השלילית של הימנעות מארוחת בוקר על יכולת הריכוז, אך רק בשנים האחרונות מתגלים המנגנונים הפיזיולוגיים מאחורי הקשר החזק בין השתיים. במיוחד ניתן דגש בנושא זה לעובדה שארוחת בוקר בריאה הכוללת לצורך העניין ביצים, שיבולת שועל, יוגורט ופירות, מאפשרת לנו לשמור על רמות קבועות של גלוקוז בדם. הודות לכך, לא נחווה נפילות אנרגיה ורעב משמעותי בשעות הבוקר ונוכל ליהנות מתפקוד קוגניטיבי אופטימאלי, עד ארוחת הצהריים. למגוון חטיפי בריאות מומלצים לפתוח איתם את היום ליחצו כאן>>

 

שפרו את מצב הרוח שלכם

ייתכן מאוד שתחושת העצבנות וחוסר הנינוחות, הנטייה לרגזנות ומצב הרוח הירוד המאפיינים את היום השגרתי שלכם, נובעים כתוצאה מכך שאתם נוהגים לדלג על ארוחת הבוקר הכל כך חשובה. ישנו מגוון רחב של גורמים שעשויים לקשר בין דילוג על ארוחת הבוקר לבין נטייה לרגזנות, עצבנות ומצב רוח ירוד. בין היתר מדובר על האופן שבו אנשים שונים חווים התקפי רעב, תסמינים של רמות גלוקוז נמוכות בדם, ירידה בתפקוד הקוגניטיבי המובילה לתסכול ועוד. אם אתם אכן סובלים מבעיות הקשורות למצב הרוח לאורך היום, נסו להתמיד שבועיים ברציפות באכילת ארוחת בוקר בריאה. רוב הסיכויים שתחוו שיפור משמעותי בהרגשה תוך זמן קצר. למתכונים לשייקים בריאים לפתוח איתם את היום ליחצו כאן>>

 

חשיבות ארוחת הבוקר למעוניינים להפחית ממשקלם

מעניין לדעת כי רבים האנשים הנוהגים לדלג על ארוחת הבוקר, בטענה שהם מעוניינים להפחית במשקל. זאת בעוד שידוע כיום כי בעשותם כן, הם רק מערימים על עצמם קשיים נוספים, מעבר לברורים מאליהם. מעבר לכך שבזמן שהגוף נמצא במצב של צום יותר משמונה שעות, הוא מכניס את עצמו למצב של מצוקה ומפעיל מנגנונים הנלחמים בניסיונות ההרזיה, הרי שאדם הבוחר לדלג על ארוחת הבוקר, לנצח יגיע לארוחת הצהריים כשהוא רעב במיוחד. כפועל יוצא מכך, יצרוך כמויות מזון גדולות יותר מבלי לשים לב, מאשר לו היה מגיע לארוחת הצהריים עם רמת תיאבון הגיונית. כמו כן, ארוחת בוקר מזינה מחלישה את הכמיהה למתוקים וכך מפחיתה את הסיכוי להתפתות לנשנושים מיותרים בשעות הבוקר. לקטלוג מוצרי תזונה ופיקוח על המשקל של הרבלייף ליחצו כאן>>